Menu

Firmy

18. června

Narazí umělá inteligence u nařízení GDPR?

Big Data skrývají obrovský potenciál pro rozvoj podnikání. Tam, kde s jejich analýzou končí schopnosti běžného softwaru, nastupuje mnohdy umělá inteligence. Je-li to i váš případ, podívejte se, jaké změny vás čekají po příchodu GDPR.

Čtěte dál


23. dubna

Spouštíme prodej GDPR dokumentů a vzorů

Pokud berete přípravu na GDPR vážně, asi už vám došlo, že jen nezbytné dokumenty vás vyjdou minimálně na desítky tisíc. Nyní ale můžete tyto peníze ušetřit díky našim aktualizovaným vzorům a šablonám.

Čtěte dál


20. prosince 2017

Spouštíme DPO seznamku

GDPR už je na spadnutí. A protože to vypadá, že kvalifikovaných Pověřenců pro ochranu osobních údajů (neboli DPO) bude obrovský nedostatek, spouštíme jako důležitou novinku DPO seznamku.

Čtěte dál


30. října 2017

ÚOOÚ uveřejnil nejčastější dotazy ke GDPR

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) uveřejnil na svých webových stránkách nejčastěji kladené dotazy ke GDPR, na které je pravidelně dotazován. „V současné chvíli rubrika Otázky a odpovědi obsahuje témata jako je certifikace, vydávání osvědčení, kodexy chování pro veřejnou správu, porušení zabezpečení osobních údajů, posouzení vlivu na ochranu osobních údajů, pověřenec pro ochranu osobních údajů, práva subjektu údajů, právní důvody zpracování a sociální služby,“ informoval mluvčí Úřadu Tomáš Paták.

Čtěte dál


Zbývá necelých 9 měsíců do účinnosti nového nařízení GDPR, přesto mnoho firem doposud neřeší nová interní pravidla, aby byla v souladu s nařízením. Aktuálně se tímto tématem zabývá následující článek. Nejde ani tak o to, že takovým firmám hrozí od května roku 2018 vysoké pokuty, ale spíše o ochranu osobních údajů občanů EU. Uvědomme si, jak často a na kolika místech jsou naše osobní údaje v ohrožení. Mnohdy ani nevíme, kdo našimi osobními údaji disponuje a jak s nimi nakládá. Nejaktuálnější případ se týká společnosti Mall.cz, kdy se hackeři dostali k přihlašovacím údajům zákazníků. Ruku na srdce, kolik z vás má stejné heslo pro několik internetových obchodů? Právě tomu by GDPR mělo zabránit, minimálně aspoň znesnadnit práci hackerům. Společnost Mall.cz nyní řeší únik dat s ÚOOÚ a hodlá na pachatele podat žalobu.


Český rozhlas Plus si v novém díle pořadu Řečí peněz položil otázku, jak se české firmy a úřady připravují na nová pravidla ochrany osobních údajů GDPR. Reportáž a navazující rozhovor nejspíš potěší živnostníky a drobné podnikatele, kteří s osobními údaji nepracují, protože jich se změna téměř nedotkne — na rozdíl od nedbalých firem, jejichž personalisté jsou schopni ukládat osobní údaje zaměstnanců třeba na Ulož to. Celý záznam pořadu >


27. července 2017

Instantní GDPR řešení neexistuje. 5 otázek, díky nimž pochopíte proč

Kdejaký poník se dnes vydává za bájného jednorožce, který vás vysvobodí ze spárů GDPR. Stačí prý jediné: Uvěřit.

Čtěte dál


10. července 2017

GDPR vnese pořádek do e-mailových databází

Řada společností v současné době naprosto ignoruje doložení souhlasů se zasíláním obchodních sdělení na e-mailové adresy, které jsou považovány za osobní údaj. Navíc si odpovědnost za takové jednání mezi sebou přehazují správci se zpracovateli, tedy s těmi, kteří pro správce rozesílání fyzicky vykonávají. Rozesílání nevyžádaných obchodních sdělení zákon trestá už dnes.

Čtěte dál


21. června 2017

GDPR a kamerové systémy

Zajímá vás, jak se bude GDPR vztahovat na provozování kamerového systému a to nejen v bytových domech? Jaké změny nastanou oproti současné legislativě? V současné době musí být osobní údaje zpracovávány korektně, zákonným a transparentním způsobem. Tyto podmínky se nezmění ani s příchodem GDPR.  Jak ale tyto podmínky zajistit?

Čtěte dál


Jak má k problematice GDPR přistoupit středně velká firma, která není bohatá?

Jak má k GDPR přistoupit středně velká firma, která není bohatá, ale ani přeprocesovaná: menší e-shop, spediční firma, cestovní agentura apod.? Především s rozvahou a se správnými lidmi. Stále je třeba mít na paměti, že změny je nutné realizovat ve všech dotčených oblastech a systémech v potřebném rozsahu. Důležité je nepodcenit analytickou fázi, jelikož z jejích výsledků se budou odvíjet rozsah a cena potřebných opatření. Klíčovým krokem je zmapovat si vnitřní prostředí společnosti, zjistit, s jakým typem osobních údajů pracujete a hlavně, jaký je právní titul a účel k tomuto zpracování. Na základě této analýzy vyplynou vysoce rizikové oblasti, které je třeba pořešit, aby byla společnost uvedena do souladu s GDPR pravidly.

Pro tento typ společností je důležité si uvědomit, že výběr správného dodavatele může znamenat podstatně rychlejší a efektivnější implementaci opatření. Rozhodně se nedoporučuje začít s nějakým technickým řešením nebo pořízením si tzv. GDPR compliant produktu či služby, s kterými se v poslední době roztrhl pytel. Nálepku nebo certifikát “GDPR compliance” žádná oficiální certifikační autorita dosud neuděluje, jedná se ryze o marketingové praktiky společností, které se pochopitelně snaží na GDPR vydělat.



Hlavní partneři