Menu

Média

Zpravodajský server U.S. News and World Report vydal fundovaný článek o GDPR v Česku, který vznikl s přispěním českých expertů. Text si všímá především prvotních nedorozumění a nepochopení kolem GDPR, ale zároveň vyzdvihuje možný dlouhodobý přínos. První šoková vlna je skutečně za námi a co bude následovat, teď do značné míry závisí na přístupu občanů, úřadů, institucí a podnikatelů, kterých se nařízení týká. Ty americké nevyjímaje.


GDPR za 90 minut? Jedině na České televizi, v pořadu 90′ tento týden!


12. února

Andrea Jelinek je novou předsedkyní WP29

WP29, pracovní skupina zřízená podle článku 29, má novou předsedkyni. Zvolena byla Andrea Jelinek, šéfka rakouského úřadu pro ochranu osobních údajů. Ve funkci po čtyřech letech vystřídá odstupující Isabelle Falque-Pierrotin.

Čtěte dál


05. prosince 2017

Osobní údaje jako vzácný artikl

Každý z nás na internetu obchoduje se svými osobními údaji. Potíž je v tom, že z těchto transakcí nic nemáme, zatímco velké korporace na nich vydělávají miliardy. Co s tím?

Čtěte dál


05. listopadu 2017

Jak získat výslovný souhlas se zpracováním osobních údajů v rámci přímého marketingu?

Rozesíláte newslettery a oslovujete své zákazníky na sociálních sítích? Také přímého marketingu se dotkne Obecné nařízení o ochraně osobních údajů. Co se změní?

Čtěte dál


Hospodářské noviny & iHNED.cz jsou aktuálně na špici české publicistiky kolem GDPR. Nový článek Jana Úšely rekapituluje neblahý stav připravenosti institucí a firem, které stále vyčkávají, přestože nové nařízení se podle Asociace malých a středních podniků dotkne až dvou třetin z nich: „Podstata nového nařízení spočívá v oddělení osobních údajů od ostatních dat, jež firmy nebo úřady schraňují. Osobní informace musí být dostatečně chráněny, u těch obzvlášť citlivých, které spravují banky či nemocnice, se navíc doporučuje data šifrovat nebo anonymizovat, aby z nich nebylo možné vyčíst identitu konkrétního člověka. K tomu občané získávají právo na výmaz svých údajů z různých reklamních databází. E-shopy nebo mobilní operátoři navíc musí předem uvést, na co soukromá data svých klientů použijí.“

Jaká opatření musí vaše firma přijmout kvůli startu GDPR?


Český rozhlas Plus si v novém díle pořadu Řečí peněz položil otázku, jak se české firmy a úřady připravují na nová pravidla ochrany osobních údajů GDPR. Reportáž a navazující rozhovor nejspíš potěší živnostníky a drobné podnikatele, kteří s osobními údaji nepracují, protože jich se změna téměř nedotkne — na rozdíl od nedbalých firem, jejichž personalisté jsou schopni ukládat osobní údaje zaměstnanců třeba na Ulož to. Celý záznam pořadu >


20. června 2017

Zveřejňování záběrů zákroků policie

Úřad pro ochranu osobních údajů vydal stanovisko ohledně zveřejňování záběrů zákroků strážníků obecní a městské policie, které je v souladu dle zákona č. 553/1991 Sb. o obecní policii.

Čtěte dál


Náš web GDPR.cz byl zařazen do prestižního výběru 7 zdrojů o GDPR, které by měl sledovat každý e-shop na blogu platební brány GoPay coby „nejfundovanější z fundovaných na českém internetu“ — moc děkujeme za tuto pochvalu a budeme se snažit, aby to tak zůstalo i nadále!

„Rovnou se zde nachází i blog, který na vás každý týden vychrlí nejméně dva články. Sekce GDPR pak přináší základní přehled a vysvětlení problematiky. Web provozuje Mgr. Eva Škorničková, která se neohroženě prodírá nástrahami GDPR. Jako jedna z prvních u nás se začala této oblasti věnovat a jako jedna z mála ji skutečně rozumí. I přes svou erudovanost je blog napsán čtivě, nemusíte se bát nesrozumitelnosti nebo těžkopádných formulací, jak to u právníků bývá zvykem. Jestli chcete informace od skutečné autority, pak tento zdroj čtěte. Můžete si být jisti, že se vaše znalosti o GDPR zvýší geometrickou řadou.“


Prohlášení pana Havlíčka, šéfa Asociace malých a středních podniků, je klasickým příkladem prokrastinace po česku. Možná by měl právě on začít konzultací u poradců, aby se dozvěděl, koho se toto nařízení dotkne. Přinejmenším všech, kteří mají zaměstnance, tj. drtivé většiny firem sdružených v asociaci, kterou zastupuje. Nařízení je už rok na světě a rozhodně není správnou cestou čekat na zázraky a splnění nesplnitelného, jakým je například touha některých českých subjektů po odložení účinnosti GDPR právě pro všechny neschopné jakéhokoliv konstruktivního přístupu k něčemu novému, co s sebou pochopitelně přináší povinnosti, aniž by návod na jejich splnění byl předestřen na zlatém podnosu.

„Žádný zásadní posun zatím není, mimo toho, že už na tom začínají vydělávat různí poradci. Doporučujeme ale firmám, aby byly zatím trpělivé, ještě není úplně jasné, jak se to různých segmentů podnikatelů dotkne,“ uvedl pro server Echo24 Havlíček, který už v listopadu minulého roku upozorňoval, že připravena je asi desetina firem.



Hlavní partneři