Menu

ochrana dat

09. května 2018

GDPR a e-shopy: 14 nejčastějších dotazů a odpovědí

Máte e-shop a připravujete se na GDPR? Tady je 14 nejčastějších dotazů a odpovědí.

Čtěte dál


18. dubna 2018

Nestíháte přípravu na GDPR? Poradíme vám, na co se zaměřit

GDPR vás nemine, ať jste živnostník, firma s několika zaměstnanci, nebo nadnárodní korporace. Minuty do účinnosti GDPR odbíjejí stále rychleji. Jste ve skluzu s přípravou? Co dělat, abyste zmírnili riziko sankcí?

Čtěte dál


03. dubna 2018

Máte svoje podniková data v bezpečí?

Zaměstnavatel jako správce osobních údajů není v lehké situaci. Musí chránit své know-how a obchodní tajemství, patřičně zabezpečovat osobní údaje zákazníků, ale také respektovat soukromí zaměstnanců. Najít mezi jednotlivými zájmy kompromis není snadné a blížící se nařízení GDPR přináší další výzvy. Jak udržet podniková data v bezpečí a zároveň zachovat soukromí zaměstnanců?

Čtěte dál


13. března 2018

Neschválením adaptačního zákona poškodí stát nejvíce sám sebe

Česká republika neschválí do účinnosti nařízení GDPR adaptační zákon. To bude mít nečekaný dopad na určité oblasti, ve kterých si stát může nastavit vlastní pravidla a výjimky.

Čtěte dál


06. března 2018

Důvěřuj, ale prověřuj? GDPR zpřísňuje monitoring zaměstnanců

Koho a za co platím? Tráví zaměstnanci pracovní dobu skutečně prací, nebo prohlížením sociálních sítí? Dodržují bezpečnostní postupy? Zacházejí zodpovědně s firemním majetkem? Nepoškozují dobré jméno společnosti?

Čtěte dál


08. ledna 2018

Hledáte pověřence pro ochranu osobních údajů? Můžeme vám pomoci

Už jen půl roku mají firmy a státní organizace na to, aby si vybraly svého pověřence pro ochranu osobních údajů. Tady je sada otázek, které vám usnadní výběr správného odborníka.

Čtěte dál


29. prosince 2017

Právník, který porazil Facebook, bude chránit spotřebitele při porušení GDPR

Až v květnu 2018 nabude účinnosti GDPR, právník a aktivista Max Schrems začne sbírat stížnosti od poškozených spotřebitelů. Ve světě ochrany osobních údajů už má jméno. V právním sporu porazil například společnost Facebook. A chce si došlápnout na další technologické firmy.

Čtěte dál


Jak by měly začít české firmy nakládat s osobními údaji, aby od května splnily všechny požadavky vyplývající z nařízení GDPR? Dosavadní praxe, kdy se mnohé společnosti snaží získat o klientech maximum dat a myslí si, že s nimi mohou za minimálního zabezpečení libovolně nakládat, se od poloviny příštího roku může kvůli vysokým pokutám zásadně prodražit. Nejen to, co se v myšlení firem musí změnit, si můžete přečíst v tomto rozhovoru pro web Efektivní podnikání.


Náš život se přesunul na internet, lidé všech věkových kategorií sdílejí své dojmy, pocity, ale také osobní údaje  na sociálních sítích. Málokdo si však uvědomuje, jaké úskalí to přináší. Mnohdy o sobě napíšeme intimní věci a ani si neuvědomujeme, že to vidí celý svět. Málokdo zřejmě ví, že i obyčejné zveřejnění věty na Facebooku je žalovatelné.

Pozor si nedáváme ani při stahování aplikací do svých mobilních telefonů. Nenápadná aplikace, která nám může „usnadnit” život, o nás stahuje velké množství  osobních údajů jako jsou informace o poloze, nákupních preferencích, přístup ke kontaktům apod. Lidé si mnohdy neuvědomují, že pokud používají on-line službu, která je zadarmo, nejsou jejím zákazníkem, ale naopak produktem dál prodávaným reklamním agenturám. Lidé na internetu používají bezplatné služby, za které ale jako ovce platí svoji vlnou. Tou vlnou jsou jejich osobní údaje, zájmy nebo preference.

O rizicích naší nevědomosti a absenci osvěty diskutovali odborníci i laická veřejnost s Václavem Moravcem v jeho Fokusu. Určitě stojí za shlédnutí.


05. prosince 2017

Osobní údaje jako vzácný artikl

Každý z nás na internetu obchoduje se svými osobními údaji. Potíž je v tom, že z těchto transakcí nic nemáme, zatímco velké korporace na nich vydělávají miliardy. Co s tím?

Čtěte dál



Hlavní partneři