Menu

osobní data

Hospodářské noviny & iHNED.cz jsou aktuálně na špici české publicistiky kolem GDPR. Nový článek Jana Úšely rekapituluje neblahý stav připravenosti institucí a firem, které stále vyčkávají, přestože nové nařízení se podle Asociace malých a středních podniků dotkne až dvou třetin z nich: „Podstata nového nařízení spočívá v oddělení osobních údajů od ostatních dat, jež firmy nebo úřady schraňují. Osobní informace musí být dostatečně chráněny, u těch obzvlášť citlivých, které spravují banky či nemocnice, se navíc doporučuje data šifrovat nebo anonymizovat, aby z nich nebylo možné vyčíst identitu konkrétního člověka. K tomu občané získávají právo na výmaz svých údajů z různých reklamních databází. E-shopy nebo mobilní operátoři navíc musí předem uvést, na co soukromá data svých klientů použijí.“

Jaká opatření musí vaše firma přijmout kvůli startu GDPR?



Hlavní partneři