Menu

Osobní údaje

27. dubna 2017

GDPR cirkus přijíždí. Začínáme!

Myslíte, že ochrana osobních údajů nemůže být zábavná? Z omylu vás vyvede velkolepá show, která právě přijíždí do města. Nad vchodem se třepotá evropská vlajka s nápisem GDPR cirkus. Šapitó praská ve švech a pokud pracujete v kybernetické bezpečnosti, digitálním marketingu, ochraně osobních údajů či informací, zaručuji vám, že se budete bavit.

Čtěte dál


Autor článku Je GDPR strašák nebo pomocník Jan Dušátko se zamýšlí nad významem kryptografie a jejího využití v souvislosti s GDPR a novým kybernetickým zákonem. Píše, že „osobní údaje představují velmi významnou obchodní komoditu, jejichž cena se pohybuje na černém trhu od 20 dolarů až do 1500–2000 dolarů.“

Když vezmeme v úvahu počet obyvatel této planety, jedná se o obrovský trh. Z toho důvodu existuje  zvýšená potřeba osobní data více chránit, o co se nové nařízení o ochraně osobních údajů právě snaží.

„Sběr dat slouží nejenom k marketingovým aktivitám, padělání dokladů či identit, ale ve spojení s informacemi ze sociálních sítí i k manipulaci se smýšlením populace a tím k ovlivňování volebních systémů. Příkladem jsou morálně diskutabilní úspěchy (byť neověřitelné) společnosti Cambridge Analytica v průběhu Brexitu a volby Donalda Trumpa, které ukazují na možnou budoucnost voleb a ovlivňování voličů. To je důvodem, proč je nutné chránit soukromí všech osob. Obdobným způsobem je nutné přistupovat i k právním subjektům, protože ohrožení jejich soukromí (znalosti, strategická rozhodnutí atd.) má vliv na jejich stabilitu a prosperitu a zprostředkovaně pak na ekonomickou stabilitu místního trhu.“



Hlavní partneři