Menu

šifrování

S GDPR jsou často zmiňována tato dvě slova, anonymizace a pseudonymizace, která pro mnoho lidí znamenají totéž, ale není tomu tak. Představte si, že se posunete o několik tisíciletí vpřed, nikdo nezná vaše osobní údaje a to z důvodu, že byly před několika tisíciletími anonymizované, tedy smazané. Anonymizace je nevratný proces bez možnosti zpětné identifikace osoby. To znamená, že se data nedají v budoucnu dohledat. Naopak druhý pojem pseudonymizace je procesem vratným. Vaše osobní údaje jsou v tomto případě pouze nahrazeny, rozděleny. Pokud chcete osobní údaje pseudonymizované odhalit, musíte mít k tomu “klíč”. V případě, že se tento klíč dostane do rukou osobě za několik tisíc let, může vás, jako osobu, identifikovat. Je vám to nyní jasnější? Podrobněji jsou pojmy vysvětleny v tomto článku.


Hospodářské noviny & iHNED.cz jsou aktuálně na špici české publicistiky kolem GDPR. Nový článek Jana Úšely rekapituluje neblahý stav připravenosti institucí a firem, které stále vyčkávají, přestože nové nařízení se podle Asociace malých a středních podniků dotkne až dvou třetin z nich: „Podstata nového nařízení spočívá v oddělení osobních údajů od ostatních dat, jež firmy nebo úřady schraňují. Osobní informace musí být dostatečně chráněny, u těch obzvlášť citlivých, které spravují banky či nemocnice, se navíc doporučuje data šifrovat nebo anonymizovat, aby z nich nebylo možné vyčíst identitu konkrétního člověka. K tomu občané získávají právo na výmaz svých údajů z různých reklamních databází. E-shopy nebo mobilní operátoři navíc musí předem uvést, na co soukromá data svých klientů použijí.“

Jaká opatření musí vaše firma přijmout kvůli startu GDPR?



Hlavní partneři