Menu

Souhlas

10. června

ÚOOÚ reaguje na nesprávné používání souhlasu

Úřad pro ochranu osobních údajů upozorňuje v souvislosti s GDPR, že udělit souhlas se zpracováním osobních údajů je možnost, nikoli povinnost.

Čtěte dál


09. května

GDPR a e-shopy: 14 nejčastějších dotazů a odpovědí

Máte e-shop a připravujete se na GDPR? Tady je 14 nejčastějších dotazů a odpovědí.

Čtěte dál


23. března

Stahují se mračna nad přímým marketingem?

Oslovujete-li své potenciální zákazníky přímo, ať už pomocí e-mailu, telefonu, osobně, či skrze klasickou poštu, využíváte tzv. direct marketing. A právě v této oblasti se dostává ke slovu GDPR, jehož hlavním cílem je ochranu osobních údajů v rámci přímého marketingu zvýšit.

Čtěte dál


20. března

GDPR v hotelnictví

Vlastníte nebo provozujete hotel či jiné ubytovací zařízení? Pak budete muset řešit ochranu osobních údajů svých zákazníků – hostů. Obecně byste měli při jakémkoliv jednání s hosty dodržovat základní zásady, na kterých je GDPR založeno.

Čtěte dál


06. března

Důvěřuj, ale prověřuj? GDPR zpřísňuje monitoring zaměstnanců

Koho a za co platím? Tráví zaměstnanci pracovní dobu skutečně prací, nebo prohlížením sociálních sítí? Dodržují bezpečnostní postupy? Zacházejí zodpovědně s firemním majetkem? Nepoškozují dobré jméno společnosti?

Čtěte dál


23. ledna

Jak je to s tím souhlasem?

Větší práva pro osoby, přísnější podmínky pro organizace. I tak by se daly shrnout změny, které přináší nařízení GDPR v oblasti udílení souhlasu se zpracováním osobních údajů.

Čtěte dál


16. ledna

Transparentnost a ochrana soukromí

Zpracování osobních údajů má svá pravidla. GDPR je zpřísňuje. Zpracovatelé osobních údajů se musí vypořádat s požadavkem na transparentnost a ochranu soukromí. Jak tyto dva, do jisté míry protichůdné, předpoklady splnit?

Čtěte dál


Mohu zpracovávat osobní údaje z veřejných rejstříků nebo z vizitek?

Využití údajů zveřejněných ve veřejných rejstřících, na sociálních sítích nebo právě prostřednictvím vizitek je pro řadu organizací velmi lákavé.

„V každém případě dalšího využití zveřejněných osobních údajů je však nutné zohlednit účel, za kterým byly takové osobní údaje původně zveřejněny. Není možné je užívat bez dalšího pro jakýkoliv účel a jakýmkoliv způsobem – takové další užití musí splnit test slučitelnosti účelů dle čl. 6 odst. 4 GDPR. V rámci tohoto testu jsou posuzovány např. vzájemný vztah původního a nového účelu zpracování, možná rizika pro subjekty údajů spojená s novým zpracováním či bezpečnostní záruky (např. pseudonymizace) přijaté za účelem zabránění zásahu do práv a oprávněných zájmů subjektů údajů v rámci nového zpracování“ uvádí Mgr. Nulíček. 

V tomto článku rovněž najdete velmi užitečné rady a odpovědi na řadu stále se opakujících otázek souvisejících s aplikací GDPR do praxe.


05. listopadu 2017

Jak získat výslovný souhlas se zpracováním osobních údajů v rámci přímého marketingu?

Rozesíláte newslettery a oslovujete své zákazníky na sociálních sítích? Také přímého marketingu se dotkne Obecné nařízení o ochraně osobních údajů. Co se změní?

Čtěte dál


Mohu si koupit databázi s kontakty?

V případě, že si kupujete od třetí strany databázi kontaktů obsahující mimo ostatní údaje e-mailovou adresu fyzické osoby, na kterou jí chcete zaslat marketingové sdělení nebo obchodní nabídku, tak se nezbavujete povinnosti zajistit si k této aktivitě souhlas dotčené osoby. A to buď ujištěním od prodávajícího, že takový souhlas od osob vedených v předmětné databázi získal nebo si ho budete muset znovu vyžádat sami přímo od samotných osob. Stáváte se totiž novým správcem jejích osobních údajů a dle článku 14 GDPR máte povinnost informovat fyzickou osobu vedenou v databázi o zdroji, od kterého jste její osobní údaje koupili a za jakým účelem s nimi chcete nakládat. Více se dozvíte zde.



Hlavní partneři